Párduc? Oroszlán? Gorilla? Makákó!

A napokban felkapott témaként lengte körbe a sajtót, hogy a Wikipedia összekapott egy fotóssal, mert nem értettek egyet egy makákó által készített selfie (szelfi?) szerzői jogait illetően. (Pedig a vita 2011-ig nyúlik vissza.) A Wikipedia szerint a fotó a közkincs része, a fotós ragaszkodik ahhoz, hogy a kép felett ő gyakorolja a szerzői jogokat. A téma annyira vicces, hogy Nagy Dani bloggertárs is átküldött egy ezzel kapcsolatos hírt, amiről a Hírmorzsákban emlékeztem volna meg. Hogy miért nem történt mégsem így? Azért, mert időközben az Origo munkatársa megkeresett, így interjút adtam a témakörben. Hogy mennyire elborult a témafelvetés, mi sem bizonyítja jobban, hogy én sem bírtam komolyan venni a kérdéseket, így egy-egy megfontolt gondolat közé beszőttem egy-egy abszurdot is. Íme a végeredmény.

Címkék: , , , ,